Jordi Martí, el Regidor “Indignat” de Sants-Montjuïc

Sr. Jordi Martí, Regidor del Districte de Sants-Montjuïc,

En referència al seu article d’opinió publicat en l’apartat La Tribuna de El Periódico de Catalunya el passat dilluns 30 de març, des de Barcelona en Comú de Sants-Montjuïc volem dir-li que no enganya a ningú. La seva columna és del tot surrealista. Llegint-la, qualsevol diria que vostè és el veí més indignat del Districte: “Els barris de la Marina pateixen des de fa massa anys una mancança que cal resoldre aviat. La Línia 9 del metro i el ramal de la L-10 encara no donen servei als veïns d’aquests barris”. Ens pot dir a qui li diu això? Pot parlar més clar? A qui clama? A l’alcalde Trias? Al president Mas? A CiU? Seguint el seu argumentari segur que dirà a l’Estat espanyol, però a nosaltres no ens la cola, amb aquest tema no, i si segueix llegint, li demostrarem perquè.

El que ara sembla el Regidor Indignat, Jordi Martí, va necessitar 14 setmanes consecutives de protestes amb una mitjana d’uns 500 veïns i veïnes de La Marina per decidir convocar la Taula de Mobilitat del Barri. Un cop convocada, aquesta taula només va servir per posar excuses i salvar els mobles a l’alcalde Trias i, de rebot, al seu partit, Convergència i Unió: que si la Generalitat està escanyada per Madrid, que si Espanya ens roba i per això no podem acabar la línia 9,… excuses, i vostè ho sap!

Davant d’algunes de les imprecisions que presenta el seu article volem fer la nostra lectura i la nostra exposició dels fets començant per recordar-li que no va ser el Govern de CiU sinó el govern del tripartit qui inicià les obres del metro al barri. En aquell moment inicial la prioritat fou l’obertura del metro a La Marina-ZF, amb un pressupost de 280 milions d’euros. Va ser amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, de CiU, que canviar la prioritat i va passar a prioritzar el tram de l’aeroport, molt més car que el del barri de La Marina i al qual se li va sumar un tram no pressupostat, que és el de Zona Universitària-Collblanc. A aquesta nefasta decisió se li afegeix la ironia que per tal de poder inaugurar el tram de l’aeroport calia adequar una part del tram de La Marina, instal•lar la catenària i una via per on els vagons poguessin anar a les cotxeres. Això suposà que dels 280 milions pressupostats se n’hauran de gastar 140 per fer possible el tram de l’aeroport. Fins aquí, estaríem d’acord que l’obra s’ha vist perjudicada per les decisions de la legislatura actual del seu partit, CiU i l’obediència absoluta de les forces que governen aquesta ciutat als interessos privats del turisme i les multinacionals. Perquè no ho diu alt i clar això en el seu article? Per què vostè Sr. Regidor, està servint al seu partit però no a la ciutadania i menys a la de La Marina.

I per respondre al seu article li volem recordar les moltes preguntes sobre aquest tema que se li han fet en Audiència Pública per part del veïnat organitzat del districte, preguntes sense resposta que se li ha fet al llarg d’aquesta legislatura i que vostè, ni abans ni ara, ha volgut respondre amb claredat:

1.- Com es pot mostrar aquesta indignació després de prioritzar la finalització del tram de Collblanc/Aeroport, que costava 70 milions d’euros més que el tram de La Marina-Zona Franca i, a sobre, afegir-li la construcció del tram de la Zona Universitària que no estava ni tan sols pressupostat?.

2.- Com es pot mostrar aquesta indignació i esforçar-se per trobar finançament per al tram de l’aeroport (negociant amb la Ministra de Foment amb qui l’actual conseller Santi Vila té una relació personal molt bona) per import de 200 milions d’euros i no fer el mínim esforç per al tram de la Marina?

3.- Com es pot mostrar amb aquesta indignació i decidir fer una llançadora des del centre a l’aeroport perquè el Sr. Alcalde considera que hi ha massa estacions en el tram de l’aeroport i que no serà viable per als turistes i els homes de negocis. Projecte de llançadora per al qual també s’ha aconseguit finançament (200 milions més que es poden sumar als 200 milions que es va negociar per al tram de Collblanc, ja en portem 400…).

4.- Com es pot mostrar aquesta indignació quan el seu govern municipal de la ciutat de Barcelona decideix deixar més de 300 milions d’euros a la Generalitat a fons perdut i sense gaires exigències per a la seva devolució i no negociar un mínim compromís per a prioritzar la millora dels transports públics com els del barri de La Marina?

5.- Com es pot mostrar aquesta indignació i al mateix temps engegar les reformes a Diagonal (per cert amb sobrecostos importants), Glòries i la Ronda del Litoral (via Ictena) per un import global que supera el pressupost del tram que resta pendent a La Marina?

Tal com li dèiem al principi, Sr. Jordi Martí, el seu article d’opinió no enganya a ningú. Perquè, com es pot mostrar indignació i al mateix temps fer de prestador a interès zero al Govern de la Generalitat sense demanar res a canvi? Com es pot dedicar a subvencionar empreses fallides com Spainair o el Circuit de Catalunya i no mostrar un mínim esforç en donar millors transports públics a un barri tan oblidat com el de La Marina? No serà que en temps de precampanya electoral li agafa molta pressa per fer promeses de projectes que ha ignorat deliberadament durant tota la legislatura?dsc_1093

Un pensament sobre “Jordi Martí, el Regidor “Indignat” de Sants-Montjuïc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*