Crònica del Consell de Barri de La Marina

El passat 9 de novembre va tenir lloc el Consell de Barri de La Marina que uneix els Consells de Barri de La Marina del Port i La Marina del Prat Vermell.

La taula va estar composada pels vicepresidents dels dos barris, Srs. Francesc Boix i Jordi Cortés; el Regidor del Districte, Sr. Jaume Asens; el Conseller Tècnic de l’equip de govern, Sr. Xavier Farré i la Consellera de La Marina, Sra. Esther Pérez. Un cop feta l’obertura, el Sr. Regidor els va constituir.

Després que el Regidor donés per constituït el Consell, es va explicar el funcionament del Consell de Barri, el funcionament actual i les modificacions que el grup municipal de Barcelona en Comú vol adoptar: un consell més decisori, més participatiu i sobretot amb una periodicitat de quatre vegades a l’any (1 per trimestre), que duplica l’establert al reglament (dos cops l’any).

A l’ordre del dia, el primer punt no podia ser un altre que les informacions sobre el transport públic: les negociacions intenses que s’estan produint entre Generalitat i Ajuntament per a l’obertura del metro (parcial) i la postura de l’Ajuntament així com les darreres dades relatives a les freqüències de pas i la intenció de dissenyar un pla de mobilitat del barri on haurien de tenir cabuda també les modificacions de parades i trajectes.

Igualment es va comunicar la signatura definitiva del conveni que permetrà que TMB instal·li una màquina expenedora de tiquets de transport especialment important en horaris nocturns o festius en que no és possible comprar-ne als establiments.

Un cop s’hagi aprovat la dotació pressupostària ara s’està negociant amb l’Incasol el preu final. Les entitats reclamen un local per a gent gran mentre que una part del veïnat reivindica un espai per als joves i també per a entitats del barri que no gaudeixen de locals.

En quant al poliesportiu del carrer Energia es comunicà les gestions que s’estan fent davant l’IBE, darrer escull per poder desencallar el projecte que volen veïns i veïnes.

La neteja també formava part del primer paquet d’informacions, i tot i que s’estan complint els protocols, aquests s’han de revisar per adequar-los a les necessitats existents.

De temes de sanitat es va tornar a recordar la necessitat de comptar amb urgències als caps del barri, de seguir treballant perquè el desplaçament d’especialistes del QUAP de Manso al Sagrat Cor tingui la menor incidència possible en el veïnat i es va recordar la petició feta pels empleats sanitaris respecte que les reclamacions es fessin per escrit.

Després d’explicar com es treballarà per conformar les prioritats del PAD (Pla d’Actuació de Districte), es va comunicar que qui vulgui participar-hi ha d’estar inscrit al Registre de Ciutadans i Ciutadanes i que, tot i que ja hi ha entitats que han dissenyat el seu propi PAD, es faran reunions de la Comissió de Seguiment per treballar en grup les prioritats (el 18 de novembre serà la primera a la Sala Pepita Casanelles).

Finalment, en el torn obert de paraules, la neteja i l’aparcament a la barriada de Plus Ultra així com la visita a la barriada de Santiveri i la urgència de desenvolupar un projecte ocupacional per a joves van ser les més comentades.

Cal remarcar l’observació feta per un veí felicitant als assistents perquè feia temps que no es veia un Consell de Barri tan educat i participatiu (120 persones).

CONSELL_BARRI_LAMARINA-512x1024